Indlevering af øl

Indlevering af øl kan ske fra 1.marts og frem til indleveringsstedets sidste frist.

Som forklaret i Reglerne, skal du levere FIRE stk. af hver tilmeldte øl, som kun må leveres i 33 cl danske standard-ølflasker, som passer i almindelige 30 styks ølkasser.
En dansk standardølflaske er den, som f.eks. Tuborg og Carlsberg anvender til deres pilsnere. Den ser ud som den på billedet herunder, og er altså af den type, hvor der står ØL i bunden.
Der er naturligvis ikke krav om at flasken skal være ny, så smut ned til din lokale købmand og køb enten fyldte eller tomme flasker til dine DM-øl.
(Fordelen ved at købe fyldte flasker med f.eks. billigt pilsnerøl er, at de trods alt bør være relativt rene…)

 

Mange har spurgt, om der må indleveres i andre flasketyper – f.eks. “long neck” (vist i midten) eller Unibrew-flasken med indstøbte stjerner (vist til højre) – og det må man altså ikke. En og samme flasketype gælder for alle, og det er standardflasken til venstre.
Desuden er der ca. 40% mere glas i en standardflaske, hvilket – i alles interesse – mindsker risikoen for flaskebrud betydeligt.
Flaskerne med kryds er blot eksempler på “ikke-godkendte flasker”, og ikke de eneste to.

 

Fra og med 2019 accepteres kun sølv- og guldfarvede kapsler. Selve nuancen af guld og sølv er ikke vigtig (de øverste 3 er alle OK)
Farvede kapsler og kapsler med logo/motiv er ikke gyldige fra og med 2019. Hvid er også en farve. De nederste 5 er eksempler på kapsler, der ikke er OK fra og med 2019.

Inden du kan indlevere din øl, skal din øl have et tilmeldingsnummer. Dette sker via BeerCalc, så læse vejledningen omkring Tilmelding grundigt.
Hvis du f.eks. får tildelt nummeret 3E-114 skal dette skrives inkl. bindestreg på alle 4 flasker, du indleverer.
Kan det stå på én linje er det fint – ellers skriv på to linjer som vist herunder.
Nummeret skrives med vandfast tusch direkte på kapslen eller på en hvid label. Må naturligvis også gerne printes, blot det er vandfast!
VIGTIGT: Let læseligt tak! Brug sort eller blå skrift. (Ikke rød, grøn, eller lilla…)

  

Her er et eksempel på en indleveret øl, hvor kun én af de 4 flasker kunne læses – det kan gøres bedre:

 

Samme nummer skal skrives på en hvid label, som placeres på selve flaskens “lige stykke”. Ikke oppe på halsen, hvor det lettere kan falde af, da overfladen “krummer mere”.
Ingen andre etiketter, særlige kendetegn eller lignende må sidde på flasken. Et par godkendte eksempler:
 

 

Lad venligst være med at indlevere flasker, der ikke passer til denne beskrivelse. Det spild af både din og vores tid!
Vi skal håndtere over 1000 flasker, og hvis flaskerne ikke kan identificeres både ovenfra og fra siden, sker der nemt fejl.

 

Oplysningerne herunder er fra 2018 og er ikke opdateret endnu!

Flaskerne skal leveres til én af følgende adresser (klik her for at se kort):

Indleveringssteder og -datoer.

Peter Fly ved marts-mødet i Aalborg Haandbryggerlaug
(tirsdag d. 20. marts 2018 kl. 18:30-19:00 på øverste dæk i P-huset “Kennedy Arkaden”).

Jakob Bille Petersen, Vestre Allé 11, 9530 Støvring
(sidste indleveringsfrist: mandag d. 19. marts 2018)
Ring i forvejen på 28 70 31 46 for aftale om levering.

Lund Teknik, Ålborgvej 81, 8620 Kjellerup
(sidste indleveringsfrist: onsdag d. 21. marts 2018 i den døgnåbne “udleveringsbox” forudsat at kassen tydeligt mærkes med DM-øl.)

Jacob Fink, Haslehøjvej 5A, 8210 Århus V.
(sidste indleveringsfrist: onsdag d. 21. marts 2018)
Ring i forvejen på 51 61 72 33 for aftale om levering.

Brygladen, Ibæk Strandvej 11 E, 7100 Vejle
Indlevering torsdage mellem 17 og 19
Send SMS til 30 95 00 06 for aftale om eventuel levering på andre ugedage.
(sidste indleveringsfrist: torsdag d. 22. marts 2018)

Jens Christian Gam, Bredagerløkken 259, 5220 Odense SØ
(sidste indleveringsfrist: onsdag d. 21. marts 2018).
Ring i forvejen på 25 32 93 25 for aftale om levering.

Maltbazaren, Krondalvej 9C, 2610 Rødovre
(sidste indleveringsfrist: lørdag d. 24. marts 2018 kl. 12:00).

Maltbazaren Bryg- & Bottleshop, Ægirsgade 48, 2200 Kbh. N.
(sidste indleveringsfrist: lørdag d. 24. marts 2018 kl. 12:00).

 

Flasker skal leveres i en papæske eller lignende – ingen plasticposer tak! Det er mange flasker der skal håndteres. Hvis du har mange flasker, så vil det være en stor hjælp hvis der indleveres i en standard 30 styks ølkasse. Venligst kun standard-kasser, tak.

Da der er flere indleveringssteder rundt om i landet, vil det ikke være muligt at sende øl med posten.

Arrangørerne kan ikke tage ansvar for knuste eller utætte flasker.
Flaskerne vil blive opbevaret mørkt.